12.03.2014

Święto kina - W świecie filmowych superbohaterów

     Pod koniec lutego w ramach realizacji ogólnopolskiego programu Filmoteki Szkolnej zorganizowaliśmy ŚWIĘTO KINA.
W tym roku naszą szkołę opanowali superbohaterowie, czyli ci, którzy zwalczają szeroko pojęte zło, służą ludziom, korzystając najczęściej z dodatkowych mocy. Zdecydowana większość z nas zna te filmowe postaci wywodzące się z komiksów Marvela i Detective Comics. Chętnie oglądamy przygody kolejnych wcieleń Supermana, Batmana, Spider-Mana, Kapitana Ameryki i wielu innych. Podczas Święta Kina chcieliśmy pokazać, jak superbohaterowie rządzą masową wyobraźnią, stanowią zjawisko w kulturze, którego w ramach edukacji filmowej szeroko realizowanej w naszej szkole nie można było pominąć.

Zgłębialiśmy ich tajniki podczas następujących modułów naukowych:

Historia filmowych superbohaterów
Superbohater przeszłości, teraźniejszości i przyszłości (język angielski)
Świat komiksów
W pracowni rysownika – szkice superbohaterów


Tym zajęciom towarzyszył konkurs wiedzowy oraz konkurs na najciekawsze przebranie za superbohatera. Dodatkowo w ramach lekcji mieliśmy okazję zobaczyć fragmenty hollywoodzkich produkcji z ich udziałem.

Dlaczego tak lubimy oglądać na ekranie przygody superbohaterów? Jaka jest ich historia?
Ile wiemy na ich temat? Na te i inne pytania próbowaliśmy odpowiedzieć podczas Święta Kina.

                                                                                     Organizator imprezy - Anna Suchecka-Wójcik





ŚWIĘTO KINA W OCZACH UCZNIÓW

Święto Kina udało się w 100%, wszystko było zapięte na ostatni guzik. Po apelu wszyscy w kostiumach superbohaterów rozeszli się na moduły filmowe. Oglądaliśmy prezentacje przygotowane przez uczniów na temat superbohaterów i ich historie. Były liczne konkursy z nagrodami oraz zajęcia artystyczne, na których każdy z nas rysował swoich ulubionych superbohaterów. Na samym końcu zebraliśmy się w grupy i każdy uczeń oglądał wybrany przez siebie film, np. „Spider-Man 3”, „Wolverine”, „Iron Man”. Była naprawdę dobra zabawa i przy okazji wiele się nauczyliśmy. 

Karolina Janko 1a

      W dniu Święta Kina dużo się działo. Myślę, że każdy moduł był świetny, ale najbardziej podobał mi się konkurs na temat superbohaterów. Oczywiście na koniec było najlepsze, czyli film wybrany przez uczniów. Naprawdę było świetnie, poznałam nowych bohaterów filmowych. Myślę, że nikt nie żałuje tego i każdemu się podobało.
Emilia z 1a

     W Święcie Kina najbardziej podobało mi się to, że dowiedziałam się tyle ciekawych rzeczy o superbohaterach i wszystko było idealnie przygotowane. Bardzo podobał mi się moduł z angielskiego, ponieważ był bardzo ciekawy i nauczyłam się wiele nowych słówek. Przebrania były różne, niektóre z nich bardzo interesujące.

Kasia z 1a

     Najbardziej podobały mi się konkursy z nagrodami i kostiumy superbohaterów. Podobał mi się moduł z angielskiego. Przebrań było dużo, były bardzo oryginalne. Zapamiętałam z Święta Kina informacje o superbohaterach np.: Kapitan Ameryka został stworzony, aby sprzeciwić się Hitlerowi.

Karolina z 2a

     W Święcie Kina podobały mi się filmy, które obejrzałam. Najfajniejszy był moduł z angielskiego. Zapamiętałam i dowiedziałam się jacy w przyszłości będą bohaterowie

Julia z 2a

     Nie podobało mi się Święto Kina. Nie jestem zainteresowany taką tematyką 

Mateusz z 3b

Opinie zebrała Karolina Janko 1a 




2 komentarze: